Na serwery testowe PlayerUnknown’s Battlegrounds trafiła olbrzymia aktualizacja, która dodaje opcje wyboru mapy, ulepsza Miramar oraz dodaje kilka nowości. Oprócz tego, twórcy gry wprowadzili wiele zmian w balansie broni, a że są one bardzo ważne, dlatego też aktualizacja ta testowana będzie nieco dłużej niż zwykle.

BALANS BRONI I PRZEDMIOTÓW

  • Karabiny szturmowe – dostosowano balans tak, aby żaden z nich nie był lepszy od pozostałych, a różne bronie można było wykorzystać z pożytkiem dla różnych sytuacji;
  • Pistolet maszynowy – dostosowano je tak, aby były bardziej użyteczne w walce na krótkich dystansach;
  • Strzelby – zwiększono obrażenia oraz zasięg broni.

Pistolety

  • Zwiększono obrażenia zadane z P92, P1911, P18C, R1895 oraz R45.

Strzelby

  • Zwiększono modyfikator do obrażeń kończyn (większe obrażenia);
  • Lekko zmniejszono obrażenia broni S686 i S1897;
  • Zmniejszono rozrzut śrutu o 25%;
  • Można założyć dławik na małego obrzyna.

Pistolety maszynowe (SMG)

  • Zwiększono modyfikator obrażeń kończyn;
  • Lekko zwiększono obrażenia z broni Micro UZI, UMP i Vector;
  • Zmniejszono odrzut pionowy we wszystkich SMG;
  • Zmniejszono odrzut oraz drżenie podczas poruszania się w trakcie celowania;
  • Zwiększono szybkość przełączania się na widok optyki.

Karabiny szturmowe (AR)

  • Lekko zmniejszono obrażenia zadawane przez M16A4, SCAR-L, AUG i M416;
  • Zwiększono czas przeładowania o 30% dla SCAR-L, M16A4 i M416;
  • Zwiększono czas przeładowania o 10% dla broni AKM;
  • Zwiększono odrzut pionowy/poziomy dla wszystkich karabinów szturmowych – z wyjątkiem AKM;
  • Zmniejszono wskaźnik powrotu odrzutu dla wszystkich karabinów szturmowych;
  • Duże lunety (8x i większe) nie mogą być założone na AR;
  • Dodano nowe animacje odrzutu dla wszystkich karabinów.

Karabiny wyborowe (DMR)

  • Zwiększono modyfikator obrażeń głowy/torsu/kończyn;
  • Zmniejszono obrażenia zadawane z broni SKS;
  • Nieco zwiększono obrażenia zadawane przez VSS i Mini14;
  • Zwiększono odrzut pionowy i poziomy dla wszystkich karabinów wyborowych;
  • Zmniejszono wskaźnik powrotu odrzutu dla wszystkich karabinów wyborowych;
  • Dodano nowe animacje odrzutu dla wszystkich karabinów wyborowych.

Inne bronie

  • Lekko zwiększono obrażenia zadawane przez DP28 i M249;
  • Duże lunety (8x i większe) nie mogą być założone na LMG (DP28, M249);
  • Zmniejszono prędkość przeładowania kuszy z 4 sekund na 3,5.

We wszystkich broniach dopasowano kołysanie podczas celowania (nieznacznie zwiększono ruch z boku na bok). Kołysanie jest teraz bardziej wyraźne podczas wstrzymywania oddechu.

  • Możliwość zmniejszenia kołysania dzięki użyciu podbródka;
  • Podbródek pomaga także szybciej otrząsnąć się z kołysania broni po ruchu.

Broń miotana

Granat odłamkowy

  • Zwiększono obrażenia oraz dodano nowe efekty i animacje
  • Dostosowano efekt obrażeń, które będą zależeć od wybuchu, a nie od uderzenia granatu. (Wcześniej obrażenia zadane granatem zależały w dużym stopniu od upadku, a nie od odłamków/wybuchu). Od teraz granat nie będzie odrzucał postaci, a jedynie zadawał im obrażenia

Zmiany w wadze wszystkich broni miotanych

  • Granat odłamkowy: zwiększono z 12 do 18
  • Koktajl Mołotowa: Zmniejszono z 18 do 16
  • Granat dymny: Zmniejszono z 16 do 14
  • Granat ogłuszający: Zmniejszono z 14 do 12

Ruch postaci

  • Lekko zmniejszono prędkość ruchu postaci podczas trzymania snajperek, LMG (M249, DP28) i strzelb. Wyposażona broń wpływa na szybkość sprintu i normalnego ruchu;
  • Usunięto pierwsze opóźnienie strzału, gdy postać nie biegnie sprintem;
  • Usunięto efekt spowalniający gracza podczas przeładowywania jeśli włączony był przed strzałem widok optyki;
  • Drgania kamery po strzale zależą teraz od wielkości otrzymanych obrażeń.

Balans innych przedmiotów

  • Hełm level 3 będzie dostępny tylko w zrzutach (100% szans na zdobycie);
  • Wszystkie magazynki SR (quickdraw i extended) od teraz dostępne tylko w zrzutach;
  • Zredukowano ilość powiększonych magazynków extended quickdraw dla karabinów szturmowych;
  • Karabiny wyborowe mogą także używać dodatków do karabinów szturmowych;
  • Strzykawka z adrenaliną będzie można znaleźć na mapie wraz z innymi łupami, aczkolwiek rzadko;
  • Zmniejszono czas używania strzykawki z adrenaliną 8 do 6 sekund.

ROZGRYWKA

Równocześnie z wprowadzeniem zmian w balansie, dodajemy również nową broń i pojazd dla Miramar oraz sporo nowych dodatków do broni.

Nowa broń – SLR

  • Będzie dostępna na całej mapie. SLR jest karabinem wyborowym z magazynkiem na 10 naboi 7.62mm (powiększone magazynki mieszczą 20 kul).
  • SLR ma większą moc niż SKS i ma większy odrzut, a jego kontrola jest kluczem do osiągnięcia zamierzonego efektu.

Nowy pojazd

  • Mirado jest klasycznym muscle car: szybki, czteroosobowy sedan pojawi się tylko na Miramar. Pojazd do znalezienia w okolicach śródmieścia i głównych ulic miast.
  • Mirado jest zupełnie inny niż reszta pojazdów na Miramar: Van jest wytrzymały, ale powolny oraz kiepski na drogach terenowych, w przeciwieństwie do Pickupa, który świetnie sobie na nich radzi. Mirado natomiast jest najszybszym sposobem na dotarcie do celu.

Nowe dodatki

  • Kaczy dziób do strzelb (S1897, S12K). Zmniejsza pionowe rozproszenie granulek, ale za to zwiększa poziome;
  • Lekki uchwyt- zmniejsza czas powrotu odrzutu, zwiększając przy tym odrzut pionowy/poziomy. Można go użyć na AR, SMG, DMR (UMP9, AUG, M416, SCAR-L, SKS);
  • Podkładka pod kciuk – zmniejsza odrzut w pionie, zwiększając odrzut w poziomie. Zmniejsza również czas powrotu broni do pierwotnego położenia po strzale – Można użyć na AR, SMG, DMR (UMP9, AUG, M416, SCAR-L, SKS);
  • Half grip – zmniejsza odrzut w pionie/poziomie i czas powrotu po odrzucie – Można go użyć na AR, SMG, DMR (UMP9, AUG, M416, SCAR-L, SKS);
  • Luneta 3x- 3-krotne powiększenie z podświetlaną siatką (można znaleźć na całej mapie).
  • Luneta 6x- zmienne powiększenie 3x-6x (przedmiot rzadki).

Można zmienić styl i kolor siatki red dot, holo i 2x używając klawiszy zerowania (Domyślnie Page up/ Page Down).

Łodzie

  • Po zniszczeniu łódź zatonie.

Pływanie

Dla zmniejszenia skuteczności ukrywania się pod wodą, wprowadzono kilka zmian w sposobie pływania:

  • Zmniejszono maksymalny czas zanurzenia z 35 do 15 sekund;
  • Zwiększono ilość obrażeń z 4 do 10 na sekundę (po zużyciu całego powietrze pod wodą);
  • Zwiększono opóźnienie regeneracji oddechu z 1 sekundy na 4 (Oznacza to, że po wynurzeniu potrzeba 4 sekund by zacząć odzyskiwać oddech).

Wybór mapy i menu główne

Dostępna jest już funkcja wyboru mapy:

  • Aby zagwarantować sobie rozgrywkę na konkretnej mapie należy zaznaczyć ją w menu;
  • Po wybraniu więcej niż jednej mapy, gracz będzie losowo dodawany do jednej z nich;
  • Jak już wcześniej wspominaliśmy, wygląd tego dodatku może się zmienić w przyszłości. Ulepszono również interfejs o tryb zespołów i wybór perspektywy. Tylko dowódca zespołu może dokonać takiego wyboru.

Ustawienia

  • Dodano opcje dostosowania pionowej czułości myszy;
  • Dodano opcję zmiany skrótu klawisza do raportowania gracza podczas obserwowania (klawisz R).

Świat

Wprowadzono ulepszenia na Miramar:

  • Zwiększono rozmiar oazy oraz dodano więcej budynków w okolicy;
  • Dodano dodatkowe miejsca/gospodarstwa w pobliżu miast;
  • Zmniejszono liczbę budynków w niektórych miastach;
  • Usunięto obiekty krajobrazowe dla miast i wsi, które przeszkadzały w walce;
  • Dodano więcej obiektów, za którymi można się schować (drzewa, skały);
  • Uproszczono pomieszczenia niektórych budynków.

Naprawy błędów

  • Zmniejszono efekty niektórych dramatycznych kolizji motocykla (czytaj: start promów kosmicznych), które miały miejsce, gdy motocykl rozbił się na inne pojazdy;
  • Naprawiono problem związany z brakiem możliwości zeskoczenia z motocyklu, gdy ten się przewrócił;
  • Naprawiono błąd związany z wystrzelonymi łuskami podążającymi za strzelcem zamiast opaść na ziemię;
  • Naprawiono licznik czasu dla ostatniej niebieskiej strefy;
  • Naprawiono problem związany z wyciszaniem efektów dźwiękowych niebieskiej strefy, dla gracza, który ponownie podłączył się do gry;
  • Naprawiono błąd kamery w szkole na Erangel (obserwowanie przez sufit);
  • Naprawiono niektóre problematyczne elementy terenu na Erangel i Miramar (powodujące dziwne kolizje);
  • Naprawiono problem, który powodował że niektóre firanki na Erangel były nieprzeniknione;
  • Zlikwidowano dziwne, pomarańczowe efekty świetlne pojawiające się na Erangel;
  • Naprawiono błąd związany z łuskami i kolizją modeli postaci;
  • Rozwiązano problem dziwnych dźwięków słyszanych na drewnianych podłogach;
  • Naprawiono błąd, który powodował, że postać podczas czołgania “wbijała się” w ziemię;
  • Naprawiono błąd ograniczający ruch postaci po użyciu emotek i wyskakującego okienka w tym samym czasie;
  • Skorygowano tekst pojawiający się na UMP (skrzynia Equinox), który oznaczał go jako 45 ACP zamiast 9mm. Dzięki za szybką reakcje w tym temacie – Wasze memy nam pomogły!
  • Zsynchronizowano moment włożenia magazynka z uzupełnieniem amunicji w broni.