W zeszłym tygodniu studio PUBG Corp. ogłosiło kampanię FIX PUBG, czyli szereg działań mających uporać się z najbardziej irytującymi błędami, słabą optymalizacją oraz ogólnie poprawić rozgrywkę. Po aktualizacji #19, która wprowadziła już część tych zmian, przyszedł czas na kolejną z jeszcze większą ilością usprawnień.

Jak zwykle, aktualizacja ta wpierw trafi na serwer testowy, a dopiero za jakiś czas na serwery Live. Oto lista najważniejszych zmian:

  • Ulepszenia związane z inicjatywą FIX PUBG;
  • Dodanie nowego karabinu AR – Beryl M762;
  • Dodanie nowego pojazdu na Sanhok – Skuter;
  • Nowe funkcje: ustawienie pozycji kamery w TPP oraz ulepszony system zgłaszania;
  • Zmniejszono minimalna ilość graczy potrzebnych do rozpoczęcia prywatnego meczu z 10 osób na 8.

Należy pamiętać, że zanim te poprawki i nowości trafią na serwery Live, mogą one ulec zmianie.

Tushkai

Tushkai to ekskluzywny trójkołowy pojazd zaprojektowany z myślą o Sanhok, który to miał zostać dodany do gry miesiąc po premierze tej mapy. W związku jednak z pracami o wyższym priorytecie i dodatkowym dopasowywaniem tego pojazdu, tak by oferował on dobre wrażenia z jazdy, pojawi się on w grze dopiero we wrześniu.

FIX PUBG

Jakość życia

  • Ekran ładowania – dodano przewodnik po klawiszach do podpowiedzi;
  • UI/UX – Wskazane obiekty interaktywne są teraz łatwiejsze do rozróżnienia;
  • Zgłaszanie – Gracze mogą teraz zgłaszać, nawet jeśli cel kamery widza nie został poprawnie pokazany;
    • Mozna teraz zgłaszać członków drużyny;
  • Kill feed – Można dostosować opcje wyświetlania (dla trybu wojny i kamery widza ustawiona jest domyślnie na 5 linii);
  • Kamera – Do opcji dodano ustawianie pozycji kamery w TPP;

BROŃ

Dodano Beryl M762, nowy wszechstronny karabin szturmowy, który pojawiać sie będzie na Erangel, Miramar i Sanhok.

  • Amunicja 7,62mm;
  • 30 pocisków w magazynku (do 40 z powiększonym);
  • Górne i dolne szyny pozwalające na zamontowanie lunety oraz chwytu;
  • Zadaje mniejsze obrażenia na pocisk od AKM, ale ma większa szybkostrzelność, co oznacza wyższy DPS o ile umie się kontrolować kopnięcie.

POJAZD

Dodano nowy pojazd dwumiejscowy na Sanhok – skuter.

  • Skuter zastapi motocykle na tej mapie;
  • W porównaniu do motocykla jest wolniejszy i ma większy promień skrętu, ale posiada tą samą ilość punktów życia.

ROZGRYWKA

Do opcji gry dodano pozycje kamery w widoku z trzeciej osoby.

  • Zresetuj do prawego ramienia (domyślne);
  • Zresetuj do lewego ramienia;
  • Latest peek shoulder – pozycja kamery automatycznie przesuwa się w kierunku, w którym ostatnio się pochyliłeś;
  • Latest aim shoulder – kamera pozostaje w ostatnim kierunku celowania (ADS).

INTERFEJS

  • Dodano obrazek z przypisanymi klawiszami do ekranu ładowania.

  • Dzięki podświetlonemu konturowi, wskazany obiekt interaktywny jest teraz łatwiejszy do odróżnienia;

  • Gdy gracz znajduje się w grupie, domyślny tryb grupowy w lobby ustawiony jest na Squad;
  • Poprawiono wygląd znaczników na mapie, tak by było łatwiej je rozróżnić od oznaczeń graczy.

ANTI-CHEAT

  • Dodano system informacji o zgłoszeniu, tak by osoby zgłaszające gracza mogły się dowiedzieć, czy zgłoszenie zaowocowało jakimś działaniem;

  • W oknie zarządzania drużyną, dodano możliwość zgłaszania jej członków.

PRYWATNE MECZE

  • Gracze mogą teraz uzyskać dostęp do niestandardowych ustawień meczu, nawet jeśli nie są właścicielami sesji;
  • Dodano dwa niestandardowe ustawienia gry w trybie wojny:
    • Bomb (uniknij bomby) – tryb używający tylko przedmiotów do rzucania (granaty, itd.);
    • VSS – tryb używający jedynie VSS;
  • Zmniejszono minimalna ilość graczy potrzebnych do rozpoczęcia prywatnego meczu z 10 na 8.

SKÓRKI

Sprzedaż bluz PGI została przedłużona do 22 sierpnia, godziny 04:00.

POPRAWKI

  • Naprawiono opis granatów oszałamiających;
  • Naprawiono szybkie poruszanie postaci podczas czołgania na zboczach;
  • Naprawiono błąd w powtórkach, w których postać wydaje się być nieuzbrojona, mimo że posiada broń;
  • Naprawiono problem polegający na tym, że postać czasami przechyla się w przeciwnym kierunku, podczas przewijania powtórki;
  • Naprawiono problem, w którym animacja typu przeładowywania snajperek nie zawsze występuje podczas powtórek;
  • Naprawiono problem z odtwarzaniem niektórych dźwięków podczas powtórek;
  • Naprawiono błąd polegający na tym, że łupy martwego gracza zapadają się pod ziemię w niektórych miejscach na Miramar;
  • Naprawiono błąd, przez który czasami siatka celownicza jest trudna do odróżnienia od podłogi na posterunku policji w El Azahar w Miramar;
  • Naprawiono problem polegający na tym, że postacie czasami utykały między ścianą a pojazdem, opuszczając fotel pasażera, gdy pojazd dotyka ściany;
  • Naprawiono problem, w którym efekt krwi pojawia się czasami podczas ruchu w powtórce;
  • Naprawiono błąd, przez który gracze mogli widzieć przez ścianę, gdy używali niektórych artykułów konsumpcyjnych blisko ściany.