Na serwer testowy PlayerUnknown’s Battlegrounds trafiła kolejna wielka aktualizacja. Wraz z licznymi poprawkami związanymi z kampanią FIX PUBG, twórcy udostępnili także mapę treningową, nową broń, pojazd Tukshai dla Sanhok oraz nowy celownik laserowy. Ponadto wprowadzono zupełnie nowy system nagród za granie w PUBG i wypełnianie misji, ulepszony system znaczników, informacje o jakości połączenia i wiele innych rzeczy.

FIX PUBG

  • Dodano możliwość testowania mikrofonu w grze;
  • UI: Naprawiono problem z menu nie pojawiającym się po podłączeniu kontrolera Xbox do PC;
  • Postać: Naprawiono problem z dziwną pozycją postaci, która wsiadła do samochodu;
  • Postać: Naprawiono problem z wyświetlaniem postaci w innym miejscu;
  • Klonowanie: Naprawiono problem ze sklonowanymi postaciami pojawiającymi się w nieokreślonych lokacjach, gdy tak naprawdę postać przemieszcza się w pojeździe;
  • Renderowanie broni: Naprawiono problem z pokazywaniem broni w innym miejscu niż trzyma ją postać;
  • Renderowanie broni: Naprawiono problem z brakiem renderowania broni u osoby obserwowanej, co może powodować problemy, gdy ta zaczyna celować;
  • Kamera: Naprawiono problem z przybliżającą się kamerą gdy postać zbliża się do zwłok;
  • Kamera: Naprawiono problem z chwilowym przybliżaniem się i oddalaniem kamery podczas zbliżania się do okna z szybą i rzucaniem granatu;
  • Sanhok: Naprawiono problem z postacią zrzucaną z nieba, gdy postać znajdowała się na krańcu morza;
  • Niebieska strefa: Naprawiono problem z zegarem strefy, na którym czas zmniejszał się o 2 sekundy;
  • Podwodne animacje: naprawiono problem z postacią wyglądającą jak ucięta od pasa w dół podczas pływania pod wodą i niemożnością wejścia na suchą ziemię z powodu terenu;
  • UAZ: Naprawiono problem z błędnymi obrażeniami otrzymywanymi przez UAZ podczas kolizji ze strukturami.

MAPA TRENINGOWA

Dodano strefe treningową, gdzie gracze mogą ćwiczyć wszystkie aspekty gry w PUBG.

  • Rozmiar: 2 x 2 km;
  • Można dołączyć klikając w lobby przycisk „Tryb Treningowy”;
  • Sesja rozpoczyna się, gdy w kolejce dobierania jest więcej niż 5 graczy. Gracze będą dołączać do sesji otwartych do 5 minut po ich rozpoczęciu i maksymalnie do 20 graczy na sesję;
  • Jeśli w kolejce dobierania jest mniej niż 5 graczy, dobieranie będzie kontynuowane przez kolejne 5 minut. Jeśli w tym czasie nie pojawią się inni chętni, to sesja rozpocznie się z pierwotną liczbą graczy, a inni gracze będą mogli dołączać przez kolejne kilka minut;
  • Maksymalny czas sesji wynosi 30 minut;
  • W trybie treningowym gracze nie mogą zejść poniżej 1 HP.

BROŃ: MK47 Mutant

Dodano nowy karabin MK47 Mutant, który znaleźć będzie można jako łup na wszystkich mapach.

  • Pociski 7.62 mm;
  • Magazynek na 20 pocisków, można powiększyć do 30;
  • Dwa tryby strzelania: pojedyncze strzały i serie po 2 pociski;
  • Modyfikacje: można użyć prawie wszystkich, ale nie ma slota na kolbie.

 POJAZD : TUKSHAI

  • Trzykołowy Tukshai dostępny będzie jedynie na Sanhok;
  • Jest to pojazd 3-osobowy, który zastąpi UAZ, Dacię i Minibus;
  • Jest wolniejszy od innych pojazdów, ale idealnie pasuje do tego tropikalnego środowiska.

SYSTEM NAGRÓD

Dodano nowy system, który zapewnia nagrody w oparciu o ukończone misje i czas gry.

  • Wypełniając wskaźnik Survival punktami survival XP, gracze zdobywają kolejne poziomy i odblokowują nagrody;
  • Misje te są codzienne i cotygodniowe;
  • Nagroda przyznawana jest za każdy poziom Survival.

SYSTEM BP

Wcześniej, nagrody BP oferowany były jedynie za ranking. Teraz dokonano kilku zmian, by uwzględnić zarówno czas gry, jak i ranking.

  • Nagrody BP zostały zmienione, tak by wyrównać różnice w oparciu o czas gry dla każdej mapy i trybu;
  • Nagrody za mecze drużynowe są dzielone;
    • Gracze nie będą dostawać cztery razy więcej BP, za to że grali solo w meczach drużynowych.

ROZGRYWKA

Celownik laserowy

Do gry dodano nową modyfikację – celownik laserowy (laser sight)

  • Zmniejsza rozrzut pocisków podczas strzelania z biodra i przycelowywania w trybie TPP;
  • Celownik laserowy pasuje do broni posiadających slot z gniazdem na szynie, zajmując miejsce uchwytu.

Znaczniki

Dodano ulepszony system znaczników, który po raz pierwszy wprowadzony został na serwerze testowym na początku sierpnia.

  • Używając Alt + kółko myszki, można stworzyć znacznik na mapie, w miejscu w którym celuje się w kompas (niewidoczny w świecie);
  • Wszyscy członkowie drużyny widza ten znacznik;
  • Po ustawieniu znacznika następuje 2-sekundowe odnowienie przed jego ponownym wyznaczeniem;
  • Znacznik na kompasie zniknie automatycznie po 5 sekundach.

Niebieska strefa

Ulepszono efekty wizualne niebieskiej strefy.

  • Efekty są teraz jaśniejsze;
  • Podczas przemieszczania się niebieskiej strefy, będzie ją lepiej widać z dalszej odległości niż poprzednio;
  • Efekty będą wyglądały podobnie bez względu na panujące warunki.

INTERFEJS

  • Dodano opcję by przetestować mikrofon w grze;

  • Dodano możliwość włączenia informacji o jakości połączenia;

  • Ulepszono interfejs związany z personalizacją wyglądu postaci;

  • Ulepszono interfejs sklepu;

WYDAJNOŚĆ

  • Ulepszono wydajność optymalizując zużycie pamięci;
  • Ulepszono wydajność dostosowując efekty trafień w poszczególne materiały;
  • Poprawiono wydajność renderowania cieni;
  • Poprawiono wydajność renderowania płonących pojazdów.

POWTÓRKI

  • Udoskonalono sterowanie kamerą;
  • Wprowadzono udoskonalenia umożliwiające separację kliknięcia i przeciągnięcia, kiedy interfejs powtórki pojawia się na ekranie;
  • Gdy kliknięcie trwa krócej niż 0.3 sekundy, to będzie uznawana za „kliknięcie”. Jeśli trwa dłużej, to postrzegane będzie jako „przeciąganie”;
  • Wersja powtórek została zaktualizowana, a to oznacza, że nie można odtwarzać wcześniejszych powtórek.

CUSTOMY

Dodano cztery zestawy ustawień wstępnych dla meczy prywatnych:

  • Tryb normalny
    • tryb 45ACP  (tryb Czterdziestki Piątki)
    • tryb kuszy (tryb Zakamuflowane Kusze)
  • Tryb Wojenny
    • OverpowerKit (tryb Pustynni Rycerze)
    • SniperKit (tryb Jeden Strzał i Śmierć)

Inne

  • Dodano opcje zapisywania i wywoływania ustawień wstępnych dla meczy;
  • Dodano funkcje haseł dla obserwatorów;
  • Dodano opcje ustawiania skali walki (drużyna / pluton) w trybie zwykłym i wojennym;
  • Poprawiono użyteczność pistoletów sygnałowych;
  • Usunięto tryb War Royale z Trybu Wojennego.