Zapnijcie pasy, bo już niedługo konkurencja w PUBG stanie się jeszcze bardziej zacięta. Aktualizacja 22 na PC wprowadzi oczekiwany od dawna system rankingowy, dzięki czemu wszystko czego gracze się nauczyli, będzie poddane kolejnym testom. Do gry trafi także kolejna porcja poprawek i usprawnień związanych z kampanię #FIXPUBG, nowa funkcja wymiany skórek na lepsze oraz wybór map.

FIXPUBG – Usprawnienia

  • Menu kołowe – dodano nowy element interfejsu umożliwiający dostęp do koła szybkiego wyboru bez konieczności otwierania ekwipunku;
  • Minimapa – gracze mogą powiększyć minimapę;
  • Kolejność graczy – kolejność graczy w grupie pomiędzy lobby, a meczem, jest teraz spójna;
  • Zakładka przyjaciół – ulepszono interfejs „Friends”, tak by pokazywał graczy nieaktywnych i rozłączonych.

FIXPUBG – Poprawki

  • Poruszanie się postaci – naprawiono problem, w którym gracze mogli czasami wchodzić po schodach znacznie szybciej, poruszając się po przekątnej przy ścianie;
  • Model powalonej postaci – naprawiono problem polegający na tym, że czasami model zestrzelonego gracza przenikał ściany;
  • Podwodne –  naprawiono problem, w którym gracze mogli trzymać broń podczas zbliżania się do skał pod wodą;
  • Poślizg #1 – naprawiono problem polegający na tym, że postacie wyglądały, jakby ślizgały się podczas wstawania, jeśli wyjęły broń i wstały w tym samym czasie;
  • Poślizg #2 – naprawiono błąd, w wyniku którego postać pojawiała się jako ślizgająca się na stojąco lub w ruchu, podczas gdy przechodził w leżenie przed lądowaniem z określonej wysokości;
  • Oszołomienie i animacja – naprawiono błąd, w którym ogłuszanie po granacie i koktajlu Mołotowa oraz animacje ognia mogły zostać anulowane, gdy gracze wielokrotnie kucali / wstawali / kładli się lub wyposażali broń;
  • Animacja – naprawiono problem, w którym postacie okazjonalnie wydawały się nieuzbrojone, gdy były uzbrojone;
  • Interfejs – naprawiono błąd podczas widoku obserwatora, przez który interfejs gracza czasami znikał;
  • Celowanie – naprawiono błąd, w którym ADS działało niewiarygodnie, po wycelowaniu zaraz po wyposażeniu broni;
  • Interakcja pojazdu – naprawiono błąd, w wyniku którego gracz czasami otrzymywał obrażenia od kolizji z motocykla, gdy inny gracz podnosił motocykl;
  • Postać – naprawiono błąd, w wyniku którego postać czasami się obracała, mimo że jej stopy zostały unieruchomione, gdy ekran został obrócony o więcej niż 180 stopni w lewo lub w prawo;
  • Postać – naprawiono błąd, w wyniku którego gracz był czasami pokazywany jako patrzący przez lunetę, podczas chodzenia przy ścianie;
  • Pokonywanie przeszkód – naprawiono błąd polegający na tym, że postacie mogły przeskakiwać przez inne postacie, gdy znajdowały się na pewnej wysokości;
  • Postać – naprawiono błąd, w wyniku którego gracz czasami przenikał przez podłogę budynku po wyjściu z motocykla;
  • Zgłaszanie – naprawiono błąd, przez który gracz mógł być wielokrotnie zgłaszany, gdy ktoś wielokrotnie odtwarzał powtórkę;
  • Lobby – naprawiono problem z wyświetlaniem paska HP postaci w lobby po wyjściu z serwera;
  • Przesuwanie #1 – naprawiono problem, w którym animacja postaci przeskakiwała w górę, gdy zbliżyła się do kół buggy;
  • Przesuwanie #2 – naprawiono problem, w którym animacja postaci pojawiała się w górę, gdy postać kucała i stała w pobliżu pojazdu.

Wybór regionów

  • Serwer oraz region będą automatycznie wybierane w zależności od lokalizacji gracza;
    • Jeśli zgrupujecie się z graczem z innego regionu, system dobierze najlepszy region do wspólnej gry.

System rankingowy

Wdrożono system rankingowy

  • Istnieje 8 rang;
  • Ranga przydzielana jest na podstawie zdobytych punktów;
  • By zdobyć pierwszą rangę trzeba rozegrać 10 meczy;
  • O awansie i obniżeniu rangi, decyduje liczba łącznych punktów rankingowych, które widać na poniższym obrazku:

Statystyki

Odnowiono wygląd strony ze statystykami

  • Ulepszono interfejs kariery i tablicy wyników;
  • Ulepszono interfejs wyświetlający ranking, KDA, średnie obrażenia i inne dane;
  • Tablica wyników wyświetli do 100 wyników.

Wybór mapy

Na życzenie użytkowników, do gry powraca wybór mapy.

  • Można wybrać szybką rozgrywkę (Quick Join) lub wybrać pojedyncze mapy;
  • Funkcja szybkiej rozgrywki dołącza gracza do pierwszego dostępnego meczu, bez względu na mapę.

Wymiana skórek

Dodano nowy system wymiany skórek (Skin Trade Up), gdzie można wymienić przedmioty na te z wyższego poziomu.

  • Można wymienić kilka elementów z danego poziomu oraz BP na przedmiot z wyższego poziomu;
  • Wymiana wymaga 10 elementów, a do końca testów tego systemu, maksymalny poziom przedmiotu jaki można uzyskać, to rzadki (niebieski). W przyszłości udostepnione mają być wyższe poziomy;
  • Wymagana ilość BP jest różna i zależy od poziomu wymienianych przedmiotów.

Interfejs

Dodano menu kołowe umożliwiające szybki dostęp do przedmiotów.

  • Ustawienia domyślne:
    • G / F1 – granaty
    • ~ / F2 – leczenie
    • F4 – emotki
  • Można anulować koło klikając prawym przyciskiem myszki.

Nazwy graczy

Dodano opcję ukrywania pseudonimów graczy w killfeed, którzy powalili lub zabili gracza lub jego kolegów z drużyny.

Sieć

Dodano ikony alertów do funkcji statystyki sieci. Trzy nowe ikony reprezentują wysokie opóźnienie, zmienność opóźnienia oraz utratę pakietów:

  • Duże opóźnienie: powiadamia cię, jeśli ping / opóźnienie jest zbyt wysokie;
  • Zmienność czasu oczekiwania: powiadamia cię, jeśli zmiany w opóźnieniach są zbyt wysokie;
  • Utrata pakietów: ostrzega, jeśli jest zbyt wysoka utrata pakietów.

Automatyczne przeładowanie

Dodano opcję automatycznego przeładowania broni.

  • Po jej włączeniu broń będzie automatycznie przeładowywana, gdy podczas strzału magazynek okaże się pusty;
  • Domyślnie jest to funkcja ustawiona na „Wyłączoną”, ale można je zmienić w menu Gameplay.

Wydajność

Poprawiono wydajność klienta, optymalizując tworzenie materiałów postaci.

Customy

Poprawiono obliczanie uczestników w poczekalni sesji.

  • Gracze o statusie OBSERVER lub UNASSIGNED nie będą wliczani do uczestników rozgrywki.