Na serwer testowy PlayerUnknown’s Battlegrounds trafiła aktualizacja #23, a wraz z nią nowy pistolet maszynowy, nowy tryb wojny: podbój, ogólne zmiany w meczach niestandardowych oraz inne ulepszenia i poprawki błędów. Jak zawsze, aktualizacja będzie wprowadzona na live serwery, po zakończeniu testów.

FIX PUBG

  • Podpowiedzi dotyczące interfejsu: dodano przewodnik interfejsu użytkownika, który pokazuje domyślne przyciski w zależności od danej sytuacji w grze.
  • Pod wodą: Naprawiono błąd, który pozwalał graczom używać broń pod wodą, zakładając broń, gdy w pobliżu skał.

NOWA BROŃ

Dodano nowy pistolet maszynowy – Skorpion.

  • Skorpion będzie dostępny na wszystkich mapach.
  • Z broni można strzelać w trybie ognia pojedynczym i automatycznym.
  • Kaliber amunicji to 9 mm. Standardowa pojemność magazynku to 20 naboi i 40 za pomocą powiększonego magazynku.
  • Zajmuje ten sam slot co pistolet.
  • Dostępne dodatki:
    • Lunety: celownik kolimatorowy.
    • Tłumiki: tłumik dźwięku.
    • Dolna szyna: pionowy chwyt przedni, krótki chwyt, lekki chwyt, celownik laserowy.
    • Kolby: kolba (Micro UZI).
    • Magazynki: tylko powiększony magazynek.
  • Skorpion będzie dodany także do trybu szkoleniowego.

LOBBY

  • Dodano informacje o aktualizacjach w lobby, dostępne po kliknięciu na nową ikonkę „INFORMACJE O AKTUALIZACJI” w prawym górnym rogu ekranu.
  • Filmiki, które dołączone do listy zmian, nie mogą być odtwarzane bezpośrednio z lobby.
    • Odtworzenie nastąpi poprzez zewnętrzną przeglądarkę, po kliknięciu filmiku.
  • Uwaga: funkcja ta będzie wprowadzona dopiero wtedy, kiedy aktualizacja trafi na live serwery.

ROZGRYWKA

  • Zmniejszono odrzut z P18C.
  • Zmniejszyliśmy zmętnienie niebieskiej strefy, dla łatwiejszej przejrzystości;
  • Poprawiono przejrzystość niebieskiej strefy w zależności od mapy i pogody.
Erangel
Miramar
Sanhok

INTERFEJS

  • Ulepszyliśmy kontrolę nad menu kołowym, w ten sposób ułatwiając wybór przedmiotów
  • Ulepszyliśmy przełączanie pomiędzy kolorami i kształtami lunet 2x/3x i celowników poprzez naciśnięcie klawiszów Page Up i Page Down.
  • Nazwa gracza oglądanego w trybie widza, widza zespołu lub obserwatora, pojawiać się teraz będzie w lewym górnym rogu ekranu.
  • Dodano przewodnik interfejsu użytkownika, który pokazuje domyślne przyciski w zależności od danej sytuacji w grze.
    • Przewodnik wyświetlać się będzie nad mini mapą.
    • Przewodnik będzie domyślnie ustawiony na „Włączony”. Wyłączyć go można poprzez menu systemu: „Ustawienia > Rozgrywka”.

ŚWIAT

Wprowadzono poprawki i ulepszenia do trybu treningowego:

  • Ulepszono ruchome cele. Podstawowe działanie ruchomych celów jest takie same jak poprzednio, ale wygląd ich nieco się zmienił.
  • Ograniczono maksymalną ilość pojazdów wodnych (łódka, motorówka) pojawiających się na mapie do 2.
  • Jest to rozwiązanie tymczasowe. Na przyszłość wprowadzone zostaną dodatkowe ulepszenia.

WYDAJNOŚĆ

  • Problem z migotaniem cienkich obiektów, takich jak przewody elektryczne, nie powinien się już pojawiać tak często.
  • Zoptymalizowano wizualizacje cząsteczek przy deszczowej pogodzie.

OBSERWOWANIE

  • PD za przetrwanie można teraz zdobyć obserwując członków drużyny:
    • PD zdobytych tym sposobem, jest o 50% mniej od grania postacią, która jest jeszcze w grze.

SYSTEM ANTY-CHEAT

Dodano funkcję zgłaszania do trybu wydarzenia:

  • Gracze mogą zgłaszać innych graczy, podczas lub po zakończeniu meczu.
  • W ciągu jednej rozgrywki, poszczególnych graczy można zgłosić tylko raz.

SKÓRKI I PRZEDMIOTY

  • Dodano nową kategorię przedmiotów, tzw. „multi-slot” (zestaw, kostium):
    • Są to ubrania, które zajmują dwa, lub więcej slotów (np. sloty tułowia i nóg).
    • Założenie przedmiotu kategorii „multi-slot”, usunie automatycznie wszystkie przedmioty które zajmują wymagane sloty.
  • Tygodniowa skrzynia będzie się teraz resetować co środę, o godzinie 02:00 CEST/CET.

MECZE NIESTANDARDOWE

  • Dodano nowy tryb wojny: Podbój.
    • W tym trybie gry, dwie drużyny (plutony 50-osobowe) walczą ze sobą, aby uzyskać i utrzymać kontrolę nad celami, aby zwiększyć swój wynik. Drużyna która osiągnie wynik docelowy, lub uzyska największą liczbę punktów na zakończenie meczu, wygrywa.
    • Rozmiar obszaru celów można dostosować w ustawieniach meczu.
    • Dodano kilka standardowych ustawień do trybu wojny: podbój.
    • Szczegółowy przewodnik z polecanymi ustawieniami na niestandardowe mecze zostanie przedstawiony wkrótce.
    • Funkcja powtórek nie jest jeszcze dostępna w trybie wojny: podbój.
  • Dodano opcję, aby zaprosić znajomych do meczów niestandardowych.
  • Dodano opcję regulowania współczynników obrażeń (od 0 do 500%) w ustawieniach meczu:
    • Można zmienić współczynniki obrażeń strzałów lub ataków w walce wręcz w głowę, górną lub dolną część tułowia, ramienia lub nogi.
    • Można również dostosować współczynnik obrażeń od broni miotanej.
  • Naprawiono błąd z domyślnymi ustawieniami oglądania zabójcy i czerwonej strefy w trybie Esports.
  • Dodano „Camp Jackal” (mapa w trybie treningowym) do map dostępnych w trybie wojny.

POPRAWKI BŁĘDÓW

  • Naprawiono błąd, który pozwalał graczom używać broń pod wodą, zakładając broń, gdy w pobliżu skał.
  • Naprawiono błąd, w związku z którym, w określonych miejscach na mapie, postacie mogły przedostać sie przez skały.
  • Naprawiono błąd, polegający na tym, że ręka postaci trzymającej broń miotaną, migotała i ruszała się w niewłaściwy sposób w trybie FPP.
  • Naprawiono błąd, w związku z którym, w trybie widza lub death cam, ekran nadmiernie trząsł się podczas strzelania przy celowaniu.
  • Naprawiono błąd, w związku z którym, animacja rąk postaci nie była pokazywana przy spadaniu i wykonywaniu poszczególnych akcji.
  • Naprawiono błąd, polegający na tym, że odgłosy kroków wykonanych podczas chodzenia przy kucaniu nie były odtwarzane dla innych graczy.
  • Naprawiono błąd, w związku z którym, przy naciśnięciu przycisku „GRAJ” w lobby, gra zawieszała się.
  • Naprawiono błąd, w związku z którym mapa i menu kołowe mogły być otwierane w tym samym czasie.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że stanie za pickupem czasami pozwalało unikać trafienia przez pociski.
  • Naprawiono błąd, polegający na tym, że dźwięk samolotu latającego w pobliżu gracza, nie był odtwarzany.
  • Naprawiono błąd, w związku z którym, dźwięk fal nie był odtwarzany po wyłączeniu i ponownym włączeniu dźwięku.