W najnowszym liście developerskim twórców PlayerUnknown’s Battlegrounds, omówiony został sposób, dzięki któremu wszyscy użytkownicy tej gry będzie mogą śledzić swoje postępy i chwalić się swoimi umiejętnościami.

System rankingowy był jedną z długo oczekiwanych przez graczy i w końcu wczoraj, wraz z wprowadzeniem aktualizacji #22 na serwery Live PC, ruszyły jego beta testy. I chociaż w fazie beta testów twórcy nie mają w planach dodanie nagród końcowych, to takowe pojawią się po wprowadzeniu ostatecznej wersji tego systemu.

Sezony rankingowe

Nowo dodany system rankingowy w PUBG daje graczom dodatkowy sposób wykazania się swoimi umiejętnościami. Każdy sezon rozpoczyna się ustaleniem początkowej rangi, a w tym celu trzeba rozegrać 10 meczów. Po wstępnej weryfikacji, każdy kolejny ukończony mecz będzie mieć wpływ na ilość punktów rankingowych, a te z kolei określają rangę.

W przypadku wersji beta, sezon rankingowy potrwa około dwóch miesięcy, a ewentualne poprawki tego systemu wprowadzone zostaną po jego zakończeniu.

Zdobywanie punktów rankingowych

Punkty rankingowe otrzymywane są za rozgrywanie kolejnych meczy. Ilość przydzielanych punktów rankingowych zależy na wielu różnych czynników: ilość zabójstw, zajętego miejsca, liczby graczy, czy nawet posiadanej rangi. Punkty rankingowe można także utracić, wiec wytrwałość jest z pewnością kluczem do osiągnięcia sukcesu.

Poniżej przykładowa ilość punktów rankingowych, które może otrzymać gracz rangi Diament po zakończeniu meczu:

  • Wygrana gra z 8 zabójstwami – otrzyma 30 punktów rankingowych;
  • Wygrana gra z jednym zabójstwem – otrzyma 20 punktów rankingowych;
  • Zajęte ostatnie miejsce i bez zabójstw – utrata 20 punktów rankingowych.

Rangi

Rangi podzielone są na 8 poziomów, a każda z nich reprezentuje ilość punktów rankingowych zdobytych w danym sezonie.

Wraz z początkiem nowego sezonu, punkty rankingowe są resetowane i gracze ponownie muszą rozegrać dziesięć meczów, by określić swoją początkową rangę. Tym razem jednak nowa ranga, prócz punktów zdobytych w tych meczach, będzie brała także pod uwagę rangę uzyskaną w poprzednim sezonie.

Każdy tryb będzie miał swoją TOP 100 najlepszych graczy, bez podziału na regiony.

Dobieranie graczy

Wraz z wprowadzeniem rankingów, MMR (system dobierania graczy) bierze pod uwagę skuteczność w rozgrywkach. Oznacza to, że nie opiera się on na osiągniętych rangach i zdobytych punktach rankingowych.

Ze względu na dużą ilość graczy potrzebnych do rozpoczęcia każdej gry, pula dobieranych graczy musi być nieco większa i nie może opierać się na zdobytych rangach. Jednakże, wraz ze zdobywaniem kolejnych rang, na ilość zdobywanych punktów rankingowych ma wpływ wiele współczynników, także te decydujące o skuteczności w rozgrywce. Oznacza to, że gracze którzy zdobyli wyższe rangi i tak będą dobierani do tych samych rozgrywek.