Na początku miesiąca, do PlayerUnknown’s Battlegrounds trafiła aktualizacja #22, która prócz dodania pierwszej wersji rankingów, wprowadziła także automatyczne przypisywanie serwera i regionu w momencie rozpoczynania meczu. I chociaż usprawnienie to miało naprawić parę problemów, to tak naprawdę zmiana ta zepsuła system dobierania graczy.

Celem wprowadzenia tej zmiany było zmniejszenie obciążenia serwerów i lagów, a także po części powstrzymanie przed dołączaniem do meczy graczy z innych regionów, gdzie oszukiwanie jest nieco bardziej tolerowane.

Zamiast tego jednak, użytkownicy PUBG napotkali wiele problemów z związanych z tym „usprawnieniem”: nie działające serwery, złe regiony, długi czas oczekiwania na mecze – to tylko kilka z nich.

By nieco uspokoić graczy, ekipa PUBG Corp. zamieściła komunikat, w którym prócz przeprosin za zaistniałą sytuację, obiecano także szybkie wprowadzenia poprawek. Pierwsze poprawki związane z nową funkcją dobierania graczy trafiły do gry już w piątek rano, a w tym tygodniu spodziewać możemy się kolejnych,

Praca dalej wrze, aby rozwiązać pozostałe problemy, które trafią do poprawki, którą spodziewamy się wprowadzić do gry w przyszłym tygodniu. Między innymi, planujemy zmianę, która da priorytet dobieraniu graczom z tej samej grupy językowej. Wprowadzenie poprawki sprawi również, że system dobierania będzie dawał priorytet regionowi z którego łączy się gracz. W przypadku nadmiernego czasu dobierania ze względu na małą ilość graczy, system wybierze następny najbliższy region, tak aby gracze nie byli zmuszeni na długie czekanie, aby połączyć się do rozgrywki.

Także, trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na wprowadzenie kolejnych poprawek.